Kontenery morskie – budowa, fakty i to, co trzeba o nich wiedzieć. Odkąd ludzkość stąpa po ziemi istnieje też handel, stale udoskonalany pod względem nie tylko teoretycznym, ale i praktycznym oraz logistycznym. Nawet dzisiaj ludzie starają się znaleźć takie rozwiązania, które pozwoliłyby im na nie tylko bezpieczne, ale też szybsze i mniej kosztowne przewożenie produktów. Doskonałą opcją właśnie ukierunkowaną na to są kontenery morskie, budowę i zalety których zamierzamy przedstawić w tym artykule, nie zapominając o wspomnieniu o wadach, które też są w nich widoczne.
Kontenery morskie – budowa
Jeżeli chodzi o kontenery morskie https://kontenery-morskie.biz.pl/, budowę ich możemy kojarzyć chociażby z filmów, często choć na chwilę przenoszących nas do portów morskich. Same w sobie przybierają kształt prostopadłościanu, podtrzymywanego przez solidną stalową ramę, choć tak naprawdę trzymanego w ryzach przez słupki narożne – to one sprawiają, że całość jest tak solidna i one są środkiem do podnoszenia, stawiania i mocowania kontenera. Wszystko wewnątrz jest zbudowane wzdłuż belek nośnych i dźwigarów poprzecznych. Całość jest bardzo solidna, co potwierdzają ciężkie podwójne drzwi, które są montowane na zawiasach przyspawanych do wyżej wspomnianych słupków narożnych, a które można zamknąć na co najmniej kilka zawiasów. Otwierając je trzeba zachować szczególną uwagę – można to jednak robić nie tylko na ziemi, ale i z poziomu podwozia.
Kontenery morskie – zalety
Wiedząc już, jak kontenery morskie https://kontenery-morskie24.com.pl/, budowa których została przez nas przedstawiona powyżej, działają, warto skupić się na zaletach, których możemy się spodziewać jako przedsiębiorca. To właśnie do tych osób są one bowiem skierowane, z naciskiem na wszystkich tych, którzy pracują w handlu. Do tych najbardziej istotnych zalet należą:
- możliwość zaoszczędzenia stresu i pieniędzy – przedmioty wysyłamy wyłącznie raz, z brakiem limitu ilościowego (pod warunkiem, że gabaryt wszystkich w sumie pozwoli im się zmieścić do kontenera) – dzięki temu nie musimy martwić się o wiele przesyłek, płacimy mniej, ale też po prostu łatwiej się rozliczamy, płacąc jedną fakturę za wiele przedmiotów;
- elastyczność – nic nie ogranicza nas w kwestii ładunku – wewnątrz kontenera możemy umieścić zarówno „drobnicę”, a zatem mnóstwo małych przedmiotów, ale też większe rzeczy, jak chociażby samochody; optymalne jest właściwe wymieszanie wielu gabarytów, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego mocowania pozwalającego im przetrwać podróż drogą morską;
- terminowość – rzeczy przesyłane transportem morskim niemal zawsze docierają na czas i choć nie robią tego jakoś bardzo szybko, można polegać na harmonogramie dostaw, odpowiednio się do niego dopasowując i zarządzając sprzedażą jeszcze zanim dostanie się rzeczy do ręki;
- możliwość współpracy – jeżeli sami nie wykorzystamy pełni przestrzeni dawanej przez kontenery morskie, budowę których określiliśmy powyżej, możemy wejść we współpracę z innymi przedsiębiorcami, po prostu dorzucając ich rzeczy do tych naszych.
Kontenery morskie – wady
Wszystkie wady związane z kontenerami morskimi nie wynikają z ich specyfiki czy z uchybień w całym procesie transportowym przeprowadzanym za ich pośrednictwem, ale raczej ich nieprawidłowego zastosowania i sięgania po nie osób, które nie są na nie gotowe. Oszczędzić na nich możemy wyłącznie wtedy, gdy rzeczywiście wykorzystamy dawany przez nie potencjał, a zatem będziemy chcieli przewozić dużo przedmiotów o różnym gabarycie (choć ten drugi warunek nie jest konieczny) w regularnych odstępach czasu, wykorzystując tym samym pełną powierzchnię dawaną przez owe kontenery. Jeżeli będziemy je wypełniać tylko do połowy, albo też przewozić pojedyncze przedmioty (nawet większe), nie dopełniając przestrzeni kontenera, może się okazać, że cały proces będzie zbędnym wydatkiem i będziemy musieli poszukać alternatywy – przynajmniej do czasu, kiedy nasze zapotrzebowania transportowe wzrosną.
Podsumowanie faktów na temat kontenerów morskich
- Transport kontenerami morskimi odbywa się już od przeszło 100 lat, choć tak naprawdę od niedawna stał się czymś dostępnym również dla przeciętnych przedsiębiorców, a nie wyłącznie dla najbogatszych firm.
- Kontenery morskie, budowa których została przez nas przedstawiona we wcześniejszych partiach artykułu, są przystosowane do tego, aby przewozić je w różny sposób bez potrzeby rozładunku – gdy już zatem dotrą do portu docelowego (zazwyczaj przebywają drogę z portu do portu w jej pierwszej fazie), możemy załadować je w pierwotnej formie na odpowiednio do tego przystosowany samochód i po prostu dowieźć je w miejsce przeznaczenia.
- Występują w kilku różnych rozmiarach i wybór któregoś z nich powinniśmy bazować na tym, jakiego rodzaju przedmioty zamierzamy przewozić – jeżeli jest to drobnica, o której wspomnieliśmy już wcześniej, nie ma to wielkiego znaczenia.
- Kontenery morskie stanowią jedyny środek do przewożenia bardzo wielu ogromnych gabarytowo rzeczy, które ważą po prostu za dużo. Z uwagi na swój ogromny udźwig, są w stanie pomieścić samochód czy maszynę rolniczą, bez konieczności rozkładania jej na czynniki pierwsze.
MM Logistic Transport Norwegia |
Grodzka 20/6 |
70-560 Szczecin |
793 008 523 |
www.mmlogistics.com.pl |